Tuesday, January 27, 2009

~ Selamat Hari Lahir Sayang ~



27 Januari merupakan tarikh lahir Atan dan Irfan. Yep, mereka berkongsi tarikh yang sama. Atan telah berusia 39 tahun dan Irfan baru menginjak ke 5 tahun. Pada awalnya, aku bercadang nak bikin bbq di rumah mak, tapi last minute, I've change my mind. Bukan apa, rasa macam penat sangat, nak marinate segala benda, nak menghidupkan api, memanggang, menjaga api dan sekian-sekiannya.. aduhaaaiiii banyaknye keje.


The spread


Aksi meniup lilin

Pikir punya pikir aku cakap dengan Atan, I'm gonna bake the cake myself. Arhhhhh.. macam tak caya jer bila ayat itu yang keluar dari mulut aku. Aku sebenarnya dah lama sangat nak cuba bikin cheese cake sendiri, I think sekarang adalah masa yang sesuai.


My first peach cheese cake for Atan


My first Moist Choc Cake for Irfan


My first Portuguese egg tart


The infamous damn rich choc pudding


Mee goreng by mom

So untuk birthday celebration untuk Atan & Irfan kali ini, aku bikin peach cheese cake untuk Atan dan moist choc cake untuk Irfan. Resepi peach cheese cake aku amek dari blog ummi e dan ummi e plak amek dari che Mat Gebu. Moist choc cake flour aku beli dari Ana melalui Mr Azam. Selain dari kek, aku bikin Portuguese Egg Tart favourite Atan. Resepi egg tart aku amek di MyResipi, resepi dari skyblue. Ada juga rich choc pudding yang biasa aku bikin, resipinya pasti saja dari MyResipi, milik Junjs11.






Alhamdullilah, percubaan pertama kali ini berjaya. Rupa kek tu tak la cantik di sebabkan tak der appropriate tools (tak der springform cake mould). Tak per la, next time maybe leh mintak Atan belikan.. hehehehe









Mak pulak tolong aku bikin mee goreng. So complete la untuk birthday party aka minum petang kitorang hari nih.







Happy Birthday Sayang... moga Allah limpahkan rezeki sepanjang hayat dan di panjangkan umur.

3 comments:

~ana~ said...

wa....hebat la akak buat cheese cake tu..nmpak sgt sedap..menu2 lain pun sgt gempak ok...salute la kat akak...pandai masak....segan saya..

~ana~ said...

happy birthday to irfan and papa irfan...

Batdeaz ~ i'm keeping the other half said...

Ana, mana ada pandai sgt. Semangat nak membikinnya tu kuat tu pasal jadik. Hahahaha.. amek resepi kat MyResipi.. insyallah hasilnya baik.

 
design by suckmylolly.com