Monday, January 19, 2009

~ Anugerah Juara Lagu 23 ~


Logo AJL23 credit to TV3

Dengan tema Illuminasi Muzik, AJL 23 berakhir dengan lagu berjudul Laguku Untukmu di nobatkan sebagai juara keseluruhan di Anugerah Juara Lagu 23 yang berlangsung secara gilang gemilang di Stadium Putra Bukit Jalil. Meet Uncle Hussain telah menjuarai kategori Pop Rock, diikuti Faizal Tahir bagi Balada dengan lagu berjudul Sampai Syurga dan Farawaheeda mengungguli kategori Etnik Kreatif.


Illuminasi Muzik banner credit to TV3

Faizal Tahir juga mencipta sejarah manis buat dirinya dengan memenangi dua lagi anugerah iaitu Persembahan Terbaik dan Vokal Terbaik AJL 23 setahun selepas peristiwa hitam tidak dibenarkan bertanding di AJL 22 akibat kontroversi buka baju.

AJL 23 telah menutup tirai di kala zaman ekonomi semakin gawat dan juga industri muzik dan jualan album semakin lesu, namun begitu dengan kemenangan indie band seperti MUH sedikit sebanyak industri muzik kita dapat bernafas kembali setelah di asak dengan kemasukkan lagu-lagu dari seberang. Ternyata di Malaysia masih banyak lagi lagu yang sedap di dengar.


MUH photo credit to kdmg.wordpress


Laguku Untukmu

Tiada bintang
Dapat menerangkan hati yang telah dicelah
Bagaiku lumpuh tak mampu berdiri
Aku tetap begini
Takkan berubah kerna aku tetap aku
Dan lalu rindumu bukanlah aku

Bahagia kau dan fikiranmu
Berbeza
Kau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu

Apakah aku
Hanya boneka yang sering engkau mainkan
Yang dikawal oleh jari-jarimu
Ku punya hati dan perasaan pernahkah engkau fikirkan
Cukup cukup oh cukuplah

Tak faham tak faham
Tak dapat ku faham
Melayan sikapmu perawan
Berbeza-berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa
Bebaskan bebaskan
Kunci dilepaskan
Kita tidak sehaluan
Cukuplah sudahlah
Sampai di sini saja
Hubungan kita berdua

0 comments:

 
design by suckmylolly.com