Tuesday, December 05, 2006

...::: kisah tentang kasih :::...


Aku bukanlah antara khalayak yang suka menonton filem melayu. Ops, jangan marah! Aku bukan tidak menonton langsung filem melayu. Aku memang orang melayu dan bukan tujuan aku untuk membodohkan diri menipu yang aku tidak menyokong budaya melayu. Bukan nak merendah-rendahkan atau menidakkan keupayaan filem melayu tetapi aku kurang setuju untuk menghabiskan wang hasil susah payah aku bekerja dengan menikmati filem yang aku sudah dapat bayangkan jalan ceritanya.
Sana-sini sekarang rata-rata teman-teman aku bercerita tentang cerita CINTA yang satu ini. Teman-teman aku juga antara khalayak yang sama species dengan aku. Kata mereka cerita CINTA ini bagus. Cerita CINTA ini elok di tonton. Yer ker? Benar ker?
Aku cuma pernah soundtrack cerita CINTA ini. Lagu Anuar Zain, Perpisahan. Aku juga bukanlah tergolong dalam khalayak yang gemar lagu-lagu sedih tapi kenapa aku memasang telinga juga? Lagu ini sedih, sama sedih bila aku mendengar lagu The Blower's Daughter.
Sudah berubahkan aku? Kenapa lagu ini begitu membuai rasa? Perlukan aku tonton cerita CINTA ini? Cerita tentang kasih sebut sinopsis nye. Cerita tentang 5 cinta dalam satu cerita.
Wajarkah aku mengeluarkan wang untuk menonton cerita ini?
Mungkin aku perlu, tapi atas alasan apa?

0 comments:

 
design by suckmylolly.com